Ny kontaktløs scanning af billetter og kort
Energi Viborg Arena bliver det første fodboldstadion i Danmark, hvor der nu bliver kontaktløs scanning af billetter og kort direkte fra en smartphone eller smartwatch via såkaldt NFC-teknologi ved alle indgangsmøller.
Når man fremover tilføjer sin billet eller kort til sin Wallet på sin smartphone eller smartwatch, så kan man ikke længere se en QR- eller stregkode, som skal scannes ved indgangen. I stedet åbner man blot sin Wallet og lægger sin enhed på NFC-scanneren, som vist i videoen nedenfor. Det fungerer lidt på samme måde, som når man i en butik betaler med kontaktløs betaling.
Fordelen ved den nye NFC-teknologi er, at det går hurtigere med at komme igennem indgangsmøllerne og ind til kamp på Energi Viborg Arena. Derudover skulle vi gerne opleve færre scanningsfejl, da vi undgår visse udfordringer, der kan være med at scanne en QR- eller stregkode, som hvis man f.eks. har en revnet skærm på sin smartphone.
Partnere og sæsonkortholdere skal gentilføje deres kort til Wallet
Hvis du har et sæsonkort eller partnerkort, som har været tilføjet til din Wallet før nytår, så skal du slette og gentilføje dit kort for at benytte den nye kontaktløse NFC-scanning. Du kan nedenfor klikke ind og se videoguides, der viser, hvordan dette gøres.
Sådan slettes og gentilføjes et sæsonkort til Wallet >>>
Sådan slettes og gentilføjes et partnerkort til Wallet >>>
Hvis du ikke sletter og gentilføjer dit kort, så vil QR-koden stadig være synlig og gyldig, og så skal du blot scanne denne, som du har været vant til.
Har du sæsonkort med guldmenu, så har du fået en mail med en vejledning til, hvordan du fremover får udleveret din guldmenu i boderne med et sæsonkort eller billet i din Wallet.
Hvis du har en ældre smartphone eller smartwatch, der ikke understøtter den nye NFC-teknologi, så vil QR-koden fortsat være synlig, og så skal du scanne denne, som du har været vant til. For iPhones gælder det, at du kan benytte den nye NFC-teknologi, hvis du har en iPhone 6 eller nyere, og styresystemet er iOS 11 eller nyere.
Bruger du en printet papirbillet, så er der også stadig en QR- eller stregkode, der skal scannes, som du har været vant til.
Har du spørgsmål eller brug for hjælp til noget af ovenstående, så er du velkommen til at kontakte os via