VFF styrker organisationen og ansætter salgschef
Som et led i at styrke organisationen i Viborg FF er Michael Tuxen Boll ansat som ny salgschef, og får det overordnede salgsansvar for 300 partnere fra erhvervslivet.
Michael Tuxen Boll er viborgenser, og har tidligere været ansat hos Peter Larsen Kaffe, men har i de seneste år boet i Norge, hvor han kommer fra et job som direktør hos Ull/Kisa Håndbold, og har tidligere blandt andet været ansat hos sportsbrandet Asics og hos Vålerenga Fotball.
Den nye VFF-salgschef har en Master i Sport Management ved Johan Cruyff Institute, og nu ser han frem til at bruge sine erfaringer for fodboldklubben i hjembyen:
-Der er noget indre, der driver det for mig i forhold til dette job. Jeg har en stor kærlighed til byen og sporten, og jeg vil gerne være med til at bidrage til at udvikle et meget stærkt fundament, som allerede er blevet bygget i klubben. Jeg bliver motiveret af relationen mellem de mennesker, der er i og omkring sportsklubber, og jeg brænder for, at vi skaber værdi for hinanden – både værdi for vores partnere og for klubben. Jeg ser et stort potentiale i VFF både sportsligt og kommercielt, og den forretningsmæssige del ser jeg frem til at være med til at tage vare på.
-Jeg vil samtidig også sige, at jeg er meget ydmyg omkring jobbet, men glæder mig helt vildt til at komme i gang. Sport er en livsstil for mig, og jeg håber på, at jeg kan være med til at gøre en positiv forskel for byens fodboldklub, lyder det fra Michael Tuxen Boll.
Direktør Morten Jensen supplerer:
-Vi forsøger hele tiden at løfte vores organisation, så vi står stærkest muligt, og tilgangen af Michael er et led i en styrkelse af vores kommercielle forretning. Vi mærker utrolig stor opbakning i vores lokalområde, og vi har en tro på, at det kan udvikle sig til et endnu højere niveau.
-Samtidig giver det os ekstra ressourcer til at kunne være mere for viborgenserne, og det er en prioriteret målsætning for os at kunne skabe tiltag, der skaber et endnu større sammenhold omkring Viborg FF, siger direktøren og fortsætter:
-Det er hele tiden topprioritet for os at være værdiskabende i enhver henseende, og det kræver også, at vi er innovative og i endnu højere grad er dygtigere til at skabe skræddersyede kommercielle løsninger, som vores partnere finder spændende og passer til den enkelte virksomhed.
Med tilknytningen af ny Michael Tuxen Boll som ny salgschef, bliver kommerciel chef Rasmus Ingemans opgaver mere rettet mod udvikling af kampoplevelsen på Energi Viborg Arena, events og CSR-projekter, men vil også fortsat have partneransvar i forhold til de virksomheder, der har sammenhæng til førnævnte områder.
Michael Tuxen Boll starter i VFF den 1. oktober.