86% af billetter og kort blev benyttet mod FCM
Det var en god dag i søndags med derbysejr over FCM på et fyldt Energi Viborg Arena. Alle almindelige billetter var solgt, og når det er tilfældet, så bliver udnyttelsesgrad et vigtigt tema for os.
Som vi gjorde efter kampen mod AGF, vil vi igen forsøge at give et indblik i udnyttelsen af billetter og kort til kampen. Det er nemlig en problematik, vi ønsker at rette fokus mod, og det kræver i høj grad hjælp fra alle vores trofaste tilskuere, hvis vi sammen skal lykkes med at løfte udnyttelsen.
Tilskuertallet endte i søndags på 8.513, men der var endnu flere bookede pladser til kampen. Man tæller dog først med i et tilskuertal, når man møder op og får scannet sin billet- eller kort ved indgangen, og generelt er det desværre ikke alle, som får brugt deres billetter eller kort.
Til kampen mod FCM var der helt konkret en udnyttelse på 86%. Det vil sige, at 14% af de udstedte billetter og kort til kampen ikke blev benyttet.
Nedenfor har vi forsøgt at visualisere, hvordan udnyttelsesprocenten var for de udstedte billetter og kort på de forskellige tribuner på Energi Viborg Arena.
På Sydtribunen har der været en flot stigning sammenlignet med kampen mod AGF, idet udnyttelsesprocenten her er steget fra 75% til 83%.
Vi er faktisk endt med at have udsolgt på Sydtribunen i seks ud af de syv hjemmekampe i denne sæson, og vi er naturligvis utroligt glade og stolte over den flotte opbakning. Det gør også, at vi kommer til at have et endnu større fokus på udnyttelsen af billetter og kort på Sydtribunen, så vi får fyldt tribunen med så mange grønne fans som overhovedet muligt.
Hvornår optager man en plads?
Når vi starter billetsalget til en kamp, så optager alle sæsonkort og partnerkort automatisk en plads på stadion. Derudover optager man en plads, når man køber en billet. Det samme gør sig gældende, når man booker en billet via billetabonnement, partneraftale, samarbejdsklubaftale eller lignende.
En positiv udvikling, men det kan blive endnu bedre
Vi arbejder løbende på tiltag, der skal være med til at sikre en højere udnyttelse og dermed give så mange som muligt mulighed for at komme ind og opleve kampene på Energi Viborg Arena. Vi har set en positiv udvikling siden sæsonen 2021/22, hvor vi i gennemsnit havde en udnyttelsesprocent på 73% til kampene, og for kampene i denne sæson ligger gennemsnittet lige nu på 81%.
Vi vil gerne have udnyttelsesprocenten endnu højere op, så vi kan få fyldt Energi Viborg Arena så meget som muligt, og det kan vores trofaste tilskuere hjælpe os med.
Sådan kan man som tilskuer hjælpe
Har man et sæsonkort eller partnerkort, man er forhindret i at bruge til en kamp, så kan man hjælpe ved at frigive sin plads, hvilket kan gøres ved få klik på sin profil på vff.eventii.dk.
Har man adgang til at trække billetter via billetabonnement, partneraftale eller samarbejdsklubaftale, så opfordrer vi til, at man så vidt muligt forsøger kun at trække det antal billetter, man har brug for. Og får man trukket billetter, som man alligevel ikke kommer til at bruge, så må man meget gerne kontakte os på mail via
Er man i besiddelse af en eller flere billetter, som man er forhindret i at bruge, så er man altid velkommen til at kontakte os på mail via
Har man et sæsonkortabonnement, som man ikke bruger til hver kamp, så kan man overveje, om et billetabonnement er mere passende. Med et billetabonnement optager man ikke automatisk en plads på stadion, før man har trukket en billet. Det er også et mere fleksibelt og prisvenligt abonnement sammenlignet med sæsonkortabonnement.
Uanset om du er partner, sæsonkortholder, billetabonnent eller på anden vis har adgang til Energi Viborg Arena, så håber vi, at du fremadrettet vil gøre en indsats for at hjælpe os med at få en så høj udnyttelsesprocent som muligt.