Nye fanoplevelser i Klasseværelset
Der var fyldt med kreative idéer til at skabe en stor stadionoplevelse på Energi Viborg Arena, da Klasseværelset i midten af oktober var åbent for elever fra FGU.
Her var det nemlig tid til, at eleverne som en del af deres undervisningsforløb om AI og billed- og videoredigering skulle præsentere deres forskellige bud på, hvordan man kan gøre fanoplevelsen endnu bedre.
Klasseværelset er skabt af VFFs velgørende organisation Kløverfonden. Her bruges Energi Viborg Arena som et nyt og anderledes læringsrum for grupper fra Kløverfondens forskellige samarbejdsorganisationer i Viborg.
Tanken bag forløbet med FGU var via en praktisk case at lære de unge at tage imod et brief og herefter kreativt at løse opgaven på deres egen måde.
Og det gjorde de unge i den grad.
Ved hjælp af blandt andet AI-generede visualiseringer af Energi Viborg Arena præsenterede de deres forskellige bud for VFFs kommunikations- og marketingchef Tea Nørgaard Pedersen og projektchef i Kløverfonden Andreas Kjær Secher.
Det inkluderede blandt andet mange konkrete idéer til ny udsmykning under tribunerne samt en ny approach til Energi Viborg Arenas ydre rammer.
”Det var virkelig nogle imponerende og inspirerende bud, eleverne fremlagde. Det var fedt at høre deres tanker, og vi vil bestemt ikke udelukke, at nogle af dem kan danne grobund for konkrete nye tiltag i forhold til fanoplevelsen på Energi Viborg Arena,” siger Tea Nørgaard Pedersen.