VFF i nyt samarbejde med Viborg UNESCO Creative City
Viborg FF indgår i nyt samarbejde med Viborg UNESCO Creative City, der blandt andet betyder, at der til alle hjemmekampene i grundspillet i den nye sæson vil blive lavet unikke kampplakater, hvor de dygtige kunstnere fra byens kreative miljø hver især kommer til at udtrykke sig.
-Viborg er hjemsted for en række stærke miljøer indenfor blandt andet animation og tegning, som får stor anerkendelse i hele verden, så vi har noget ret unikt i vores kreative miljø i byen, og nu får vi muligheden for at forene det med fodbolden, så det er selvfølgelig et samarbejde, vi glæder os meget til at arbejde ind i.
-Det er spændende og inspirerende at arbejde med de kreative mennesker, og vi håber selvfølgelig også, at vores tilskuere og fans på Energi Viborg Arena vil tage godt imod plakaterne. Det bliver nogle meget anderledes kampplakater og man kan godt glæde sig til at se, hvordan de slipper kreativiteten løs, siger Rasmus Ingeman fra Viborg FF.
Ligeledes ser Henrik Holmskov, UNESCO-projektleder, frem til det nye samarbejde:
-Vi synes, det er et enormt spændende projekt, og vi glæder os til at se det blive foldet ud. Der er så mange dygtige og meget kreative mennesker i miljøet i og omkring Arsenalet og The Animation Workshop, og sammen med VFF har vi en platform, hvor vi forhåbentlig kan være med til at få det synliggjort endnu mere.
-Kampplakater er jo blot én måde hvorpå den visuelle kreativitet kan benyttes, og vi håber på, at vi med dette samarbejde kan være med til at inspirere andre til at se, hvad Viborgs kreative miljø har at byde på.
Plakaterne vil blive delt på vores sociale medieplatforme og det vil også være muligt at købe dem i fysisk eksemplar i fanzonen ved Energi Viborg Arena og på Kløvershoppen i forbindelse med den pågældende kamp.
På billedet ses Rasmus Ingeman i selskab med kunstnerne Jonas Jensen og Sammy Torres, der udtrykker sig på de to første kampplakater i sæsonen.