Wibergis Consulting og VFF i strategisk partnerskab
Viborg FF arbejder hele tiden på at optimere værdien og udbyttet ved at være partner i klubben. Derfor har vi igangsat et målrettet og ambitiøst strategiarbejde, der skal løfte klubben kommercielt og dermed også bidrage til at tage yderligere skridt fremad sportsligt.
Som en del af det arbejde vil vi i den kommende tid lave en analyse af samarbejdet med vores partnere.
Michael Tuxen Boll, salgs- og sponsorchef i Viborg FF, fortæller:
- Vi ønsker en dybere forståelse for og opfattelse af, hvordan vores partnere ser på Viborg FF. Samtidig vil vi give dem mulighed for at give os feedback, som vi kan bruge i vores arbejde med strategien og den fortsatte udvikling af klubben.
- Vi vil blandt meget andet gerne vide, hvad vi gør godt, hvad vi gør mindre godt, hvad vores partnere gerne vil have mere af, og hvordan vi skaber endnu mere værdi for den enkelte partner.
- Derfor igangsætter vi en analyse, hvor vi inviterer vores partnere til at komme med afgørende input til klubbens fremtid.
- Til at forestå analysearbejdet har vi ledt efter en ambitiøs partner, og det har vi fundet i den Viborg-fødte konsulentvirksomhed Wibergis.
- Det er et perfekt match. Sammen med Wibergis glæder vi os til at analysere vores kommercielle arbejde og derigennem styrke vores position i markedet yderligere. Samtidig skal det sikre grobund for et mangeårigt samarbejde mellem Wibergis og Viborg FF, lyder det fra Michael Tuxen Boll.
Wibergis Consulting (Wibergis betyder Viborg på latin) er en ung, ambitiøs og hastigt voksende konsulentvirksomhed med afdelinger i København, Aarhus, Aalborg og Viborg.
Wibergis Consulting er stiftet og indehaves af trekløveret Jacob Kallestrup, Anders Schaltz og Asbjørn Ottilius, der alle er født og opvokset i Viborg og inkarnerede VFF-fans.
- Ingen af os bor i Viborg i øjeblikket, men det gør vores familier. Derfor er vi ofte i byen, og vi prøver at se Viborg FF, så meget vi kan, og når man ellers må.
- Vi har alle spillet fodbold i byen, har et kæmpe VFF-hjerte og er kommet på stadion, siden vi var unge knægte. Derfor er det fantastisk, at vi har indledt et strategisk partnerskab med klubben, fortæller Jacob Kallestrup.
- I første omgang skal vi hjælpe med en omfattende analyse rettet mod klubbens partnere, hvor Viborg FF skal bruge analyseresultatet i det igangværende strategiarbejde, og samtidig bidrage til at bringe klubben og partnerne endnu tættere sammen.
- Til det formål er en analyse det helt rigtige værktøj. En analyse baseres nemlig på data og ikke på mavefornemmelser eller følelser, og det er derfor et meget vigtigt redskab, når der skal træffes beslutninger. Data er altid grundlaget for vores analyser. Vi glæder os rigtig meget til samarbejdet, slutter Jacob Kallestrup.
Viborg FFs godt 300 partnere vil modtage spørgeskemaer og yderligere information om analysen i løbet af nogle uger.
tekst af Jesper Bøss - www.kommariet.dk